Terima Kasih kerana melawati Laman Blog Pusat Sumber Sekolah.| Dashboard | +Follow

Saturday, February 11, 2012

Ucapan Mantan2 Pengerusi Pusat Sumber Tahun 2008-2011


TAHUN 2008-NIZAM JAMAL-
Semoga badan Pengawas Pusat Sumber akan lebih cemerlang dan maju agar mampu berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan badan-badan yang lain. Demi melahirkan modal insan berkualiti yang mana tanggungjawab perlu dipikul bersungguh-sungguh oleh pengawas pusat sumber amnya dan MT khasnya. Kepada para MT saya berharap menjadi kesinambungan tradisi yang telah berjalan lancar selama ini. ingatlah,orang yang hebat bukanlah orang yang selalu menang tetapi adalah mereka yang jatuh dan berusaha untuk bangun demi kejayaan. Prinsip saya "selami diri,percaya kata hati dan kita akan temui apa yang dicari"

TAHUN 2009-MUHAMAD FAIZAL ZALIP-
Assalamualaikum, dan salam 1Malaysia..

Alhamdulillah, kepimpinan silih berganti, kepimpinan yang lalu menjadi teladan kepada kepimpinan kini, dan kepimpinan kini menjadi pewaris kegemilangan untuk kepimpinan akan datang.

Menjalankn tanggungjawab yang diamanahkan, bukan satu bebanan, tetapi satu peluang untuk diri, menyumbang khidmat bakti kepada badan dipimpin. Jadikan ini sebagai platform untuk mengetengahkan bakat kepimpinan dan pengurusan, kerana peluang yang diberi adalah satu anugerah yang tiada tandingnya.
Bakat kepimpinan tidak datang secara semula jadi, tetapi adalah suatu yang dipupuk atas kesedaran, dan bermula juga dari bangku sekolah lagi.
Akhir kata, jadikan peluang ini sebagai kenangan anda di sekolah. Kenangan pahit manis, suka duka, naik turun dan sebagainya adalah lumrah seorang pemimpin. Sebagai satu unsur KUALITI sepanjang tempoh kita ber- BAKTI.
InsyaAllah, ia bukan diperingkat sekolah sahaja, tetapi untuk sepanjang hayat kalian..
Syabas dan Tahniah, Pemimpin2 Cilik!!


TAHUN 2010-NUR AQILAH AMIRA AMIR-
Jadila manusia yang serba guna. Bak kata perpatah ‘Benih yang baik kalau di campak ke darat menjadi gunung dan jika dicampak ke laut menjadi pulau’..tidak kira dimana kita berada,berilah sumbangan kepada mereka yang memerlukan.. Semoga adik2 sekalian memajukan PSS dan memantapkan lagi prestasi pss. Jangan malas-malas.Walaupun aktif dalam bidang kokurikulum, bidang akademik juga dititik beratkan....Buktikan kepada mereka yang menganggap kokurikulum merupakan satu bebanan..Selamat berjaya(^_^).


TAHUN 2011-FATIN HANANI ZANALABIDIN-
Assalamualaikum... apa yg akak harapkan  pada adik2 semua ialah di harap dapat buat yang terbaik malah lebih baik daripada akak.. Akak tau bila dah masuk sekolah menengah nie masing2 dah besar..Dah tau mana baik buruk..jadi jika adik2 dapat teguran daripada mana2 MT..jadikan itu satu motivation dan cuba elakkan buat kesalahan.. Sebab jika MT tegur itu bermakna adik2 dah lakukan satu kesalahan..bukan MT saja2 nak bazir ayak liur kat hangpa semua.. Harapan MT2 dan cikgu2 bila tegur adik2 agar adik2 berubah dan jadi seorang yang dihormati...lagi pun adik2 semua dah besar..dah boleh faham apa yang cuba di ampaikan so tak perlulah ditegur berpuluh ribu kali..lagi satu..jika ada yg tak puas hati ke..nak bagi idea kew..Jangan rendamkan..tapi luahkan kongsikan dengan MT atau cikgu..sebab akak tau MT2 n cikgu sentiasa memerlukan idea yg terkini, kreatif lagi inovatif,,ha..gitu. kalau nak share ngan akak pun boleh...akak sedia untuk adik2 semua..kalau ada apa2 nak tanye ke apa ke..selagi akak boleh jawab akak jawab ok..nak tanya pape boleh mesej akak kat facebook faha_chubby@yahoo.com atau Funnywoonie DW..

Moga-moga dengan ucapan Mantan-mantan Pengerusi Pusat Sumber dapat menaikkan semangat Pengawas Pusat Sumber tahun ini untuk menjalankan tugas yang terbaikk dan menjadi lebih baik dari tahun sebelum ini demi kebaikan Badan Pengawas Puat Sumber Sekolah kita juga.




Senyum dan Ceria selalu =)
Kualiti Dalam Berbakti ^_^

1 comment:

  1. saya sebagai seorang pengerusi pengawas pusat sumber sumber di Sekolah Menengah kebangsaan Hamid Khan Pulau Pinang ,lepas saya baca semua ucapan daripada semua pengerusi pusat sumber sekolah anda saya baru tahu semua perasaan kita ialah sama punya .
    kita nak buat terbaik untuk sekolah kita ,harap adik -adik kita akan meneruskan khimat untuk sekolah kita.

    ReplyDelete